مقالات آموزشی
ویدیوها

غده ها یا ندول های موجود در غده تیروئید باید توسط رادیولوژیست های مجرب و مورد اعتماد بررسی شوند. گاهی نیاز به نمونه برداری یا FNA می باشد. پس از بررسی های کافی توسط یک یا چند رادیولوژیست مجرب، این تومور ها کاندیدای جراحی می شوند. گاهی نیز تحت نظر قرار می گیرند. دو نکته بسیار مهم یکی سابقه شخصی خانوادگی سرطان تیروئید و دیگری سابقه دریافت اشعه در کودکی و نوجوانی است. اگر این دو م.رد وجود داشته باشند، آستانه جراحی بسیار پایین خواهد بود و تمایل به انجام عمل جراحی زیادتراست. گاهی سرطانها از محدوده بافت غده تیروئید فراتر می روند و نیازمند اکسپلور و دایسکسیون و پاکسازی های وسیع لنفاوی می باشد.
این اعمال جراحی، نیازمند داشتن تسلط آناتومیک به آناتومی قاعده جمجمه،گردن،توراکس ومدیاستین می باشد. هرگونه جراحی ناقص خطر عود و متستاز یا پخش شدن تومور در کل بدن را دارد.
دکتر گندمکار عمل های بسیار سنگین تیروئید با دایسکسیون های لنفاوی را با تعداد بسیار زیاد انجام دادند و این مسأله سبب نتایج درخشان اعمال جراحی ایشان شده است. دایسکسیون های وسیع لنفاوی با پاکسازی کامل می تواند طول عمر طبیعی به بیماران بدهد.عمل های ناقص تیروئید یا عمل های بدون دایسکسیون لنفاوی بیماران را در خطر جدی عود، متاستاز یا پخش شدن در کل بدن و نیز کاهش جدی طول عمر بیماران قرار می دهد. بیماران سرطان تیروئید حداقل تا دو سال بعد عمل توسط دکتر گندمکار ویزیت خواهند شد و تمام موارد چک آپ به دقت توسط ایشان صورت می پذیرد.

سرطان تیروئید