درمان
اکسیزیون جراحی درمان ترجیحی برای BCC است. هدف جراحی برداشت کامل تومور با حداقل دفورمیتی عملکردی و نتیجۀ زیبایی مطلوب است.
نکته : گایدلاین­ های NCCN یک مارژین mm4 را برای تومورهای Low-risk ( سایز کمتر از دو سانتیمتر، حاشیه­ های خوب مشخص شده، بدون دریافت سرکوب ایمنی، بدون درمان رادیاسیون قبلی، نوع سطحی یا ندولار، و بدون تهاجم پری­نورال) توصیه می­کنند.
نکته : یک مارژین وسیع­تر برای BCCهای high – risk توصیه می­شود.
کرایوتراپی (منجمد کردن تومور) یا الکترودسیکاسیون[1] و کورتاژ (استفاده از یک وسیله شبیه قاشق تیز یا کورت با الکتروکوتری) می­تواند برای درمان BCCهای کوچک (0/5 cm≥) به­ کار گرفته شود، اما هیچ­ بافت ­شناسی یا مارژینی در دسترس نخواهد بود. هر دو روش سریع و مقرون­به صرفه است و قابلیت انجام با بی­ حسی موضعی در مطب را دارند. هر دو درمان چندین هفته طول می­کشد تا بهبود و ترمیم محل زخم در آن صورت گیرد و ممکن است موجب هایپوپیگمانتاسیون و اسکار شوند.
نکته :  تکنیک جراحی Moh's  ممکن است برای برداشتن BCCهایی که در مناطق حساس از نظر زیبایی مثل صورت ایجاد می­شوند یا عود می­کنند، استفاده شود. این تکنیک شامل برچسب زدن و جهت­ گیری[2] دقیق نمونه ­ها در زمان برداشتن (به­ عنوان مثال، حاشیۀ فوقانی، قدامی) و ایجاد دیاگرام (نقشۀ Moh's) از موقعیت نمونه در رابطه با ساختارهای اطراف است. یک پاتولوژیست سپس بخش ­های یخ ­زده (Frozen sections) را به دقت مورد بررسی قرار می­دهد، تا نزدیکی تومور به حاشیۀ برداشتن را مشخص کند. بافت اضافی برای معاینه و آزمایش بخش یخ زده ارسال می­شود تا زمانیکه حاشیه­ های عاری از تومور حاصل شود. زمانیکه از پاک بودن حاشیه­­ ها از تومور اطمینان حاصل شد، زخم جراحی به روش­ های زیر ممکن است بسته شود: اولیه، با پیوند پوست (گرافت پوستی)، فلپ پوستی، پانسمان شود و در انتظار پوشش قطعی زخم به­ صورت ثانویه باشد. این روش برداشتن گام به گام و دقیق با ارزیابی فوری پاتولوژیک حاشیه­ ها باعث می­شود که تمام حاشیه­ ها عاری از تومور باقیمانده باشند و پوست طبیعی را حفظ کنند.
نکته : کموتراپی موضعی با  مصرف کرم 5- فلوئورواوراسیل (Efudex و 5-FU) می­تواند در بیماران با BCCهای سطحی بسیار متعدد جهت برداشتن یا در بیماران با آسیب پوستی وسیع به کار رود.
نکته :  درمان رادیاسیون یک انتخاب درمانی برای بیماران مسن با BCC هست که کاندید جراحی نیستند. مثل سایر درمان ­های حذفی، رادیاسیون اولیه اجازه ارزیابی بافتی تومور یا حاشیه­ ها را نمی­دهد.

[1] - electrodessication
[2] - labeling and orienting the specimens

​​​​​​​