مقالات آموزشی

​​​​​​​​سرطان معده

ویدیوها

بیماران دچار سرطان معده در صورت جراحی کامل و پاکسازی دقیق، می توانند طول عمر قابل قبولی داشته باشند. روش های قدیمی جراحی سرطان معده ، شامل برداشتن نسج معده، بدون پاکسازی لنفاوی امروزه پذیرفته نمی باشد.
خطر عود موضعی و متاستاز دور دست، در صورت عمل جراحی القص ، افزایش می یابد. مراکزی مجاز به جراحی سرطان معده هستند که تعداد قابل توجهی از این عمل در سال انجام دهند.
 در روش های نوین جراحی سرطان، تمامی محدوده های لنفاوی معده، پاکسازی می شوند و همچنین احشاء شکمی مرتبط با معده ، مثل اومنتوم نیز خارج میشود. در صورت عمل جراحی ناقص ، احتمال عود موضعی و متاستاز افزایش می یابد.
تیم تشخیصی درمانی دکتر گندمکار از برجسته ترین اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند که باتوجه به ارجاعی بودن دکتر گندمکار در زمینه سرطان معده و سایر سرطان های دستگاه گوارش فوقانی ، ایشان در این زمینه از قطب های درمان سرطان معده در سطح کشور می باشند. تعداد بالای عمل جراحی سرطان معده با دایسکسیون و برداشتن نسوج لنفاوی توسط ایشان انجام شده است. در برخی سرطان های معده ،امکان انجام شیمی درمانی حین عمل یا هایپک نیز وجود دارد که توسط دکتر گندمکار انجام می شود.