عود سرطان های سینه

عود سرطان های سینه در بستر جراحی و بستر سینه ( برست ) یا همچنین در برست باقی گذاشته شده رخ می دهد. گاهی به دنبال رادیوتراپی عود وسیع در شانه و اندام فوقانی رخ می دهد. که جراحی وسیع شامل برداشتن اندام فوقانی و شانه نیاز است. این بیماران معمولا پس از دو دهه از رادیو تراپی اولیه دچار این بیماری می شوند. ( سارکوم ) که در این موارد اگر بیماری محدود به اندام باشد ، با جراحی مناسب می توان طول عمر قابل قبولی به بیمار داد.
سرطان هایی که در بستر برست رخ می دهند، باید کل بستر را پاکسازی کرد. گاهی نیاز است که دنده ها نیز برداشته شوند و بازسازی های لازم انجام شود.در مواردی که جراحی قبلی  شامل برداشتن و حفط سینه بوده ، باید سینه کاملا برداشته شود . جراحی کامل و پاکسازی لنفاوی از اصول مهم این جراحی ها هستند. 
دکتر گندمکار در زمینه عودهای وسیع سرطانهای برست ریفرال از کل کشور هستند و همکاران بسیاری جهت اعمال جراحی پیچیده عود برست که نیازمند اکسیزیون ها یا جراحی هی وسیع و بازسازی های وسیع است، به دکتر گندمکار ارجاع می شوند.ایشان تجربه بسیار زیاد در زمینه مدیریت این بیماران دارند. با عمل های جراحی خوب و کافی ، می توان طول عمر قابل قبول به این بیماران داد.

مقالات آموزشی
ویدیوها