عمل جراحی و هایپک در کانسرهای حفره صفاقی (پریتوئن)

حفره پریتوئن شامل حفره ای در شکم و لگن است که احشاء شکمی دستگاه گوارش داخل این حفره قرار گرفتند. گاهی سرطان های اولیه در این حفره ایجاد می شود و گاهی سرطان های دیگر احشاء شکمی به این عضو حمله و متاستاز می دهند. در مواردی درگیری این عضو ، باید ابتدا با جراحی کامل ، کل حفره شکم و لگن را پاکسازی کرد و تمامی تومورهای داخل فضای شکم و لگن را با جراحی دقیق و کامل خارج کرد. پس باید جهت تکمیل درمان و نیز افزایش طول عمر و کاهش احتمال عود ، بیمار را مورد شیمی درمانی  با درجه حرارت بالاحین جراحی قرار داد.هایپک تکمیل کننده این جراحی است و به هیچ وجه جای جراحی کامل را نمیگیرد.
هایپک باید توسط پمپ هایی با سیسم مکش و دهش بسته انجام شود. هرگونه نشت ماده شیمی درمانی برای پرسنل بسیار خطرناک است. هایپک روش تکمیلی درمان است و باید پس از محاسبه دقیق دوز و انتخاب داروی مناسب انجام شود.
دکتر گندمکار به عنوان پایونیر و بنیان گذار انجام این روش جراحی در مراکز دولتی و دانشگاه تهران می باشد. تجربه دکتر گندمکار و همکاران در این زمینه سبب شده است که بیمارانی را که قبلا مارک غیر قابل جراحی می خوردند با این متد جراحی، عمل شوند وطول عمر قابل قبول پیدا کنند.

مقالات آموزشی
ویدیوها