ویدیوها

سرطان سلول بازال ( Bcc )

​تومورهای پوستی به انواع خوشخیم و بدخیم طبقه بندی می شوند. تومورهای پوستی از نوع سلول بازال یا BCC به عنوان تومورهای پوستی بدخیم هستند که پتانسیل بدخیمی کمتری نسبت به انواع مهاجم تر مثل SCC و ملانوم دارند.این تومورها کمتر دچار متاستاز دور دست و متاستاز لنفاوی میشوند (گرچه این احتمال وجود دارد)
در بیمارانی که به هر علت در کودکی و نوجوانی مورد رادیوتراپی ( اشعه) قرار گرفتند این تومورها بیشتر دیده می شوند.
در دهه های 30 تا 40 در بیماری قارچی سر و گردن، رادیوتراپی انجام میشده که امروزه با BCC های متعدد در منطقه های رادیوتراپی شده مراجعه می کنند. در برخی مناطق حساس مثل سرو صورت جراحی BCC با رو موهر یا بررسی حاشیه ها با فروزن انجام می شود. این امر نیازمند سرویس جراحی سرطان و سرویس پاتولوژی مجرب میباشد. که تیم دکتر گندمکار در این زمینه فعال است.
دکتر گندمکار به غنوان استاد جراحی سرطان و جراحی ترمیمی سرطان در تنها مرکز پوست دانشگاه تهران (بیمارستان رازی) به عنوان جراح و استاد مشاور حضور دارد و بیماران با تومورهای نواحی مختلف بدن از طریق سرویس های پوست و زیبایی و جراحی پلاستیک جهت عمل های وسیع تومورهای پوستی و بازسازی ها و همچنین دایسکسیون های لنفاوی به ایشان ارجاع داده می شودو دکتر گندمکار در زمینه تشخیص و درمان سرطان های پوستی ،دارای تجارب اررنده و منحصربه فردی میباشد .
پاسخبازارسال
افزودن واکنش

مقالات آموزشی