* فیزیولوژی
مواد هضم شده، زمان زیادی را در سکوم و کولون صعودی سپری می­کنند که در آنجا کیموس و فلور روده با هم مخلوط می­شوند. سکوم و کولون صعودی و کولون عرضی، جذب آب و سدیم را تنظیم می­کنند.
کولون حاوی بیشتر از 400 نوع باکتری است که بیشتر آنها بی­هوازی هستند. باکتروئیدفراژیلیس[1]شایعترین باسیل گرم منفی بی­هوازی است. فلور کولون همچنین هوای ارگانیسم­های گرم مثبت مانند انتروکوک[2] و کلستریدیوم[3] می­باشد. باکتری­های کولون، اعمال مهمی برای میزبان انجام می­دهند. از جمله از بین بردن پیگمان­های صفرا و ساختن ویتامین K. باکتری­های کولون، پروتئین­هاو نشاسته­های هضم نشده را تخمیر کرده و اسیدهای چرب با زنجیره­ کوتاه تولید می­کنند که برای کولون قابل جذب هستند.تخمیر باکتری­های روده روزانه حدود 900- 800 میلی­لیتر گاز تولید می­کند که از طریق باد شکم دفع می­شود. بیشتر ترکیب گاز، نیتروژن 70% می­باشد  که از طریق بلع وارد می­شود.
حرکات کولون به دلیل انواع مختلف انقباضات از جمله انقباضات قطعه­ای (segmental movement) و انقباضات توده­ای (mass movement) در دستگاه گوارش، خاص و ویژه می­باشد. امواج آهسته، متناوب و دارای فرکانس پائین و انقباضات دو طرفه قطعه­ای[4] هستند که در مخلوط کردن مواد مدفوعی نقش دارند. انقباضات توده­ای، حرکات انقباضی قوی و پیش­برنده ایجاد می­کند که در طول زیادی از کولون اتفاق می­افتد. این حرکات از کولون عرضی آغاز شده و برای حرکت دادن مدفوع ذخیره شده در کولون نزولی به سمت رکتوم و آنوس اهمیت دارد. انقباضات توده­ای، پس از بیدار شدن و به­دنبال مصرف غذا اتفاق افتاده و با نیاز سریع به دفع همراهی دارد. دفعات طبیعی دفع از هر 8 ساعت تا  هر 72 ساعت و به­طور متوسط روزی یک نوبت متغیر است.
تعداد دفعات دفع می­تواند تحت­تأثیر مقدار و نوع غذا و مایعات دریافتی، فعالیت بدنی، داروها و میزان استرس باشد. یبوست شدید (توانایی دفع گاز بدون دفع مدفوع) و یا یبوست تازه ایجاد شده و obstipation (عدم دفع گاز و مدفوع) نمونه­هایی از تغییراتی هستند که نیاز به بررسی دارند.

[1] - Bactericides Fragilis
[2] - enter colic
[3] - clostridium
[4] - Segmental bidirectional contraction