عود سرطان های گوارشی

عود سرطان های دستگاه گوارش که محدود به حفره شکم و لگن می باشد ، با جراحی کامل و با دقت می توانند سبب افزایش طول عمر بیماران شود. گرچه این جراحی ها ، بسیار پیچیده است و نیازمند مجرب بودن جراح است . عود سرطان های دستگاه گوارش تحتانی در حفره شکم و لگن و نیز در عضلات و جدار شکم رخ می دهد که در این موارد پاکسازی تومور شامل برداشتن جدار شکم و نیز بازسازی های متنوع می باشد. لزوم آشنایی با روش های انکوپلاستیک می تواند به نتایج بسیار خوب منتج شود. بازسازی ها با استفاده از فلپ های مجاورتی و آزاد انجام می شود . هرچه این پاکسازی ها دقیق تر باشد ، کنترل بیماری بهتر خواهد بود و بیمار طول عمر بهتری پیدا می کند. 
دکتر گندمکار در زمینه عود کانسر های گوارشی فوقانی و تحتانی ریفرال کل کشور هستند و بیمارانی از کل کشور دارند. عمل های متنوع با نتایج درخشان در این زمینه گزارش کردند. بسیاری از بیماران که توسط همکاران مارک غیر قابل جراحی دریافت می کنند توسط دکتر گندمکار درمان شدند و اکنون طول عمر طبیعی دارند. 
این بیماران همگی باید از کانال MDT  و تومور بورد عبور کنند و پس از تصمیم گیری جمعی کاندیدای جراحی های وسیع می شوند.تمامی تصویر برداری ها باید در مراکز مجرب انجام شود و هیچ گونه شامح و شاهل در این زمینه پذیرفته نمی باشد. عمل های جراحی وسیع باید به دقت مورد اقدامات عمل قرار گیرند و سهل انگاری در این زمینه سبب آسیب های جدی به بیمار خواهد شد. تمامی موارد درخواستی باید به دقت توسط بیماران و همراهان انجام شود و سپس بیمار جهت عمل جراحی در تومور بورد مطرح و بعد جراحی انجام شود. جراحی نیز باید کامل و با دقت انجام شود.

دکتر گندمکار در زمینه عود تومورهای دستگاه گوارش با دانشگاه ها و تومور بوردهای مختلف همکاری دارند و در این زمینه از پایونیرها پیشگامان جراحی های عود سرطان گوارش در ایران هستند. 
​​​​​​​شایان ذکر است که برخی بیماران دچار عود سرطان می توانند با انجام جراحی های پالیاتیو در طول زندگی راحت تر باشند. گاهی این نوع جراحی ها هم به بیماران در بهبود کیفیت زندگی کمک شایانی می کند.

مقالات آموزشی
ویدیوها