عود سرطان تیرویید 

جراحی عود سرطانهای تیرویید با توجه به وجود عناصر بسیار حیاتی در سرو گردن و اعصاب کرانیال ( اعصاب جمجمه ای ) ، جراحی های بسیار دشوار و نیازمند تجربه بالای تیم جراحی و جراح می باشد. چسبندگی های ناشی از عمل جراحی قبلی و نیز دریافت ید رادیواکتیو توسط بیماران ، عمل های جراحی عود سرطان های تیروئید را بسیار سخت می کند. خطر آسیب به اعصاب حنجره ای که وظیفه تکلم وصحبت کردن وتولید اصوات را بر عهده دارند در این عمل بسیار جدی است . دکتر گندمکار به عنوان یکی از معدود جراح های سر و گردن و جراح های سرطان ، پذیرش دهنده این بیماران می باشد و در بین تمامی همکاران ، بیشترین تعداد اعمال جراحی در زمینه عود سرطان های تیرویید را دارا می باشند. 
عمل جراحی شامل دایسکسیون بسیار دقیق و با حوصله گردن از قاعده جمجمه تا مدیاستین می باشد. باید کلیه احشاء و اعضاء حیاتی موجود در این نواحی آناتومیک به دقت دایسکسیون و اکسپلور شود. 
عناصر موجود در ژوگولار نورامن و نیز عناصر داخل کاروتید که از اصلی ترین رگ های بدن هستند و وظیفه خونرسانی به مغز را بر عهده دارند . تمامی این عناصر باید با دقت اکسپلور و دایسکسیون شود و آسیب به هرکدام ار این اعضاء ، برای بیمار بسیار غیر قابل تحمل خواهد بود. این نکته قابل ذکر است که اعمال اولیه تیروئید نیز باید بسیار به دقت و کامل انجام شود و اکثر موارد عود ، به علت نا آشنا بودن همکاران به آناتومی های سرو گردن و مدیاستین و تبع آن ، جراحی های ناقص می باشد. جراحی ناقص سبب عود خواهد بود و باید در این زمینه دقت بسیار شود. در بسیاری از کشورها ، صلاحیت انجام عمل جراحی تیروئید به هر جراحی داده نمی شود. آشنایی با اصول دایسکشن های لنفاوی از ضروریات جراحی های تیروئید است. 
روش های قدیمی که کلی از بافت تیروئید باقی گذاشته می شد، امروزه به هیچ وجه پذیرفته نیست. 
دکتر گندمکار در زمینه درمان این بیماری، ریفرال و ارجاعی هستند و از کل کشور بیماران را قبول می کنند.

مقالات آموزشی
ویدیوها