مقالات آموزشی
ویدیوها

سرطان های کیسه صفرا و مجاری صفراوی

گاهی پس از عمل جراحی کیسه صفرا ، در گزارش پاتولوژی ، به سرطانی بودن عضو اشاره می شود. در این موارد حتما باید با عمل جراحی مجدد ، بستر کبد ( قسمت های 4 و 5 آناتومیک کبد ) کاملا برداشته شود. هرگونه اهمال کاری و جراحی ناقص ، عواقب جانی گسترده ای برای بیمار خواهد داشت و در بسیاری از موارد سبب کاهش چشمگیر طول عمر بیمار خواهد بود. جراحی های ناقص سبب بازگشت بیماری و ایجاد عواقب جدی برای بیمار خواهد بود. 
در مواردیکه مجاری صفراوی تومورال باشد، گاهی نیاز به اعمال جراحی وسیع سرطان شامل جراحی ویپل است که طی آن معده دئودنوم ، مجاری صفراوی ، مجاری پانکراس و قسمتی از پانکراس خارج می شود در مواردی که مجاری صفراوی نزدیک کبد ، تومورال باشد ، باید مجاری صفراوی خارج شده و آناستوموز یا پیوند مجاری صفراوی سالم به روده ها انجام شود. اعمال جراحی کبد ، کیسه صفرا و مجاری صفراوی با روش های نوین جراحی سرطان امروزه دگرگون شده است و روش های قدیمی پذیرفته شده نیست . جراحی های جدید در حوزه جراحی سرطان مجاری صصفراوی امروزه باید با خونریزی حداقلی انجام شود و آناستوموز ها با تکنیک های جدید انجام شود. هرگونه سهل انگاری ، عواقب جانی جهت بیمار خواهد داشت. 
دکتر گندمکار در زمینه جراحی های سرطان های کیسه صفرا و مجاری صفراوی به عنوان ارجاعی از کل کشور فعالیت دارند. تعداد بسیار زیادی با این سرطان ، به ایشان ارجاع می شوند و نتایج جراحی ایشان در افزایش طول عمر این بیماران ، چشم گیر است.